سرمايه گذاري در بانک بهتر است يا در بيمه عمر؟
راهنما
برنامه ریز و مشاور مالی خانواده

سرمايه گذاري در بانک بهتر است يا در بيمه عمر؟
شما چه فکر مي کنيد؟            

ظاهراً سرمايه گذاري در بانک بازدهي بيشتري دارد، اما در واقع اينطور نيست.
ببينيد شما يک دوره 20 ساله را در نظر بگيريد.
در مکانيسم بانک، ابتدا براي شما دو حساب باز مي کنند. دوره بلندمدت 5 ساله براي سرمايه گذاري شما و دوره کوتاه مدت که سود ماهانه حساب بلندمدت را در آن واريز مي کنند. اينجا دو اشکال وجود دارد. اول اينکه در رابطه با حساب بلندمدت، بانک فرمول سود ساده را به کار مي گيرد و نه فرمول سود مرکب را. دوم آنکه شما بايد سودهاي خودتان را مديريت کنيد.
به عبارتي هرگاه شما بخواهيد مثلاً هر ماه 50.000 تومان در بانک بگذاريد، فکر مي کنيد چه اتفاقي مي افتد؟ بايد در حساب کوتاه مدت هر ماه اين پول را واريز کنيد تا بعد از چند ماه بيارزد که يک حساب بلندمدت باز کنيد مثلاً بعد از يک سال شما يک حساب بلند مدت 600 هزار توماني باز مي کنيد 5 ساله با نرخ 18 درصد که هر ماه 9000 تومان سود به حساب کوتاه مدت شما واريز مي کند. در سال دوم يک حساب بلند مدت 708 هزار توماني (600 هزار تومان مال خودتان به علاوه 108 هزار تومان سود سرمايه گذاري اول) باز مي کنيد و اين روند را تا 20 سال ادامه دارد و سود بلند مدت نيز 18 درصد باشد و سود کوتاه مدت 9 درصد. البته شما از سال شانزدهم به بعد ديگر نمي توانيد حساب بلندمدت 5 ساله باز کنيد و بايد 4 ساله باز کنيد و در سال 17 حساب بلندمدت 3 ساله و ... سال 19 حساب بلندمدت 1 ساله.
اگر نرخ سود 4 ساله به پايين يک درصد پايين تر باشد در اين صورت کل مبلغي که شما سرمايه گذاري کرده‌ايد با سود آن حدود 24 ميليون تومان خواهد شد. که 12 ميليون تومان آن پول خودتان و 12 ميليون تومان سود آن خواهد بود.
اما در بيمه اينطور نيست از همان ابتدا با نرخ 18 درصد محاسبه خواهد شد و سود آن نيز با همان نرخ 18 درصد خواهد بود يعني سود مرکب. به عبارتي در مکانيزيم بيمه سود پول شما هر سال روي اصل سرمايه خواهد رفت با نرخ 18 درصد محاسبه خواهد شد.
 حالا شما هرگاه هيچ پوششي نگيريد و با ضريب صفر بيمه نامه اي باز کنيد پول شما 88 ميليون تومان خواهد شد که 12 ميليون تومان آن پول خودتان است و 76 ميليون تومان سود آن و ديگر به مديريت پردردسر پولتان نيز مثل بانک نيازي نداريد. تازه با همين ضريب پوشش صفر هم شما در همان سال اول به ميزان 9 ميليون تومان پوشش فوت خواهيد گرفت که در سالهاي بعد اين رقم بيشتر و بيشتر خواهد شد.
نکته بسيار جالب و جذاب ديگر اين است که پول سرمايه گذاري شده در بيمه قابل مصادره نيست و معاف از ماليات است. يعني اگر خداي ناکرده ورشکست شويد، طلبکاران به هيچ عنوان نمي توانند اين پول را مصادره کنند و اگر خداي ناکرده فوت کنيد ديگر مثل بانک نيست که تا يک سال بلوکه شود و ماليات 33 درصدي به آن بخورد.
خب، حالا کداميک را انتخاب مي کنيد؟


نظرات شما عزیزان:

رضا
ساعت12:14---28 اسفند 1395
با سلام : الان حدود 40 روز است که درگیر دریافت غرامت بیمه عمر از بیمه نوین هستم در روز اول زمان بیمه نمودن اعلام میمایند به محض فوت با یک دسته گل در همان روزهای اول خدمتتان میرسیم و غرامت را تقدیم مینماییم ولیکن الان پس از گذشت زمان مذکور علیرغم پاس کاری بلاتکلیف مانده ام و ضمناً تمامی مدارک خواسته شده را در روز سوم تکمیل و ارائه نموده ام . ممنون میشوم راهنمایی نمایید که آیا اصلا غرامتی در کار هست یا نه !!!
پاسخ: سلام، به نماینده‌ای که شما را بیمه کرده، مراجعه نمایید


حنیف
ساعت7:21---15 اسفند 1395
سلام شما کارگزار بیمه نوین هستید؟
پاسخ: بنده نماینده بیمه نوین هستم


محمد
ساعت17:18---10 اسفند 1395
سلام خسته نباشید.من دختر کوچیکمو ک تازه متولد شده رو بیمه عمر پارسیان کردم.با مبلغ یکصد هزار تومان ۲۰درصد
ایا در پایان ضرر میکنم؟؟مبلغ سود من چقدر خواهد بود.لطفا راهنماییم کنین.ممنون


مرتضی
ساعت17:28---8 اسفند 1395
با سلام و خسته نباشید
من خودم 27 سالمه و حدود 3 سال است که بیمه عمر ایران هستم(25 ساله)و به خاطر اطمینان از اینکه بیمه ایران تنها بیمه دولتی ایران هستش اون رو انتخاب کردم.
حالا قصد دارم همسرم را هم بیمه عمر کنم.و دنبالل یه شرکت بیمه ای دیگه هستم که خدماتش یه کم متفاوت تر باشه.سن همسرم هم 20 سال است.خیلی تحقیق کردم ،ولی مبالغ سود پایانی بیمه ها باهم خیلی متفاوته !!!
مثلا بیمه کارآفرین در حال حاضر بیشترین سود رو پرداخت می کنه .
سؤال :
1-چرا اینقدر اختلاف بین سود شرکت های بیمه ای وجود داره ؟؟؟مگه تعرفه ای وجود نداره ؟
2-کدوم بیمه از نظر شما مطمئن و منطقی تره برای بیمه عمر ؟؟؟
ممنون ا راهنماییتون.
با تشکر


علی
ساعت20:50---6 اسفند 1395
با سلام و خدا قوت
میخواستم برای فرزند 3ماهه ام سرمایه گذاری کنم شما چه پیشنهادی دارید که انجام بدم. ممنون از راهنمایی که میکنید
پاسخ: سلام. بهترین شیوه سرمایه گذاری بلندمدت بیمه عمره. به یکی از نمایندگی ها رجوع کنید


ایوب
ساعت11:43---3 بهمن 1395
سلام وخسته نباشید من میخاستم خودم را بیمه کنم نمیدونم کدوم بهتره
پاسخ: شما میتونید بیمه عمر با حداقل 20 ساله از یک شرکت بیمه خصوصی مثل نوین، بیمه نامه تهیه کنید.


تالار
ساعت10:31---29 دی 1395
سلام
اطلاعات خیلی خوبی بود. من میخواستم برم بانک بلند مدت باز کنم حتی فرم هاش هم از بانک گرفتم که ببرم ولی با صحبت های شما کاملا قانع شدم که بیمه عمر بگیرم براش. با این شرایط شما چه بیمه ای پیشنهاد میکنید که به درد آینده اش هم بخوره ؟ یه جور سرمایه گذاری براش باشه ...
من خودم بیمه مان (ایران) کردم. نمیدونم خوبه یانه ولی الان میخوام برای فرزندم که 6 ماهشه بیمه باز کنم کدام بیمه بهتر است ؟
باتشکر.
پاسخ: شرکتهای بیمه خصوصی در زمینه بیمه عمر بهتر عمل میکنند. پیشنهاد بنده شرکت بیمه نوین است


پیمان
ساعت1:56---9 دی 1395
سلام من 18 سالمه میخوام بیمه عمر بگیرم و ماهی هم 50 هزار تومن سرمایه گذاری کنم کدوم شرکت بیمه بهترین گزینه برایه من هست؟ میخوام یجوری باشه که حدود 30 سالگی بتونم پول برداشت کنم. لطفا من رو راهنمایی کنید . ممنون
پاسخ: شما بهتر است دوراندیش تر باشید و حداقل بیمه 20 ساله بردارید تا از منافع آن بیشتر برخوردار شوید.


حامد
ساعت12:19---24 آذر 1395
سلام 31 سنمه هیچ بیمه ای ندارم تا سقف 100 تومان میتونم ماهی پول بدم میخوام تو 50 سالگی استرس نداشته باشم دردسر نکشم یه جورایی دیگه کار نکنم {برای بیمه خدمات درمانیم چیکار باید بکنم} ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ: سلام. بیمه عمر تهیه کنید برای ایام کهن سالی. برای درمان هم به بیمه سلامت ایرانیان که در حال حاضر سالی 160 هزار تومان است میتوانید مراجعه کنید.


علیرضا
ساعت10:59---19 آذر 1395
سلام روز بخیر
تشکر از سایت خوبتون
من 20 سالمه. من هم بین دو راهی بانک و بیمه گیر کرده ام.
از آنهایی نیستم که توقع داشته باشم در سال های اول جوانی درآمد بالای متوسط داشته باشم. اما میخواهم در میانسالی زندگی راحت و بدون دغدغه ای داشته باشمو
قصد دارم ماهانه 100 هزار تومن در بیمه عمر سرمایه گذاری کنم، آیا بعد از حدود 25 سال مبلغ پرداختی به من به یک میلیارد تومن خواهد رسید؟
اگر همین مبلغ رو به بانک هایی که سود 20 درصد و مرکب می دهند پرداخت کنم بهتر نیست؟

پاسخ: سلام. پاسخ شما در وبلاگ داده شده است. یکبار دیگر مطالعه فرمایید


مهشید
ساعت12:49---23 آبان 1395
95/8/23
سلام روزتون بخیر
ممنون از وبلاگ خوبتون و راهنمایی های مفیدتون
من سوالی که داشتم اینه که
الان 20000000 میلیون تومان وام ازدواج من و همسرم داریم و هر ماه باید قسط این وام و که حدود 450000 تومان میشه به بانک بدهیم ،ما اگر این پول و در بیمه عمر سرمایه کذازی کنیم
1: ماهیانه چقدر باید به بیمه پول بدیم؟
چون ما باید به بانک هم برای قسطمون پول بدیم
2: در همون ماه اول ما میتوتیم از بیمه سودمون و بگیریم ؟ما توانایی این و ندارین که قسط وامممون و بدیم
فکرم اینه که هم این پول و بوسیله بیمه عمر سرمایه گذاری کنیم و هم از سودی که میده بتونیم بخشی از قسط واممون و بدیم؛
میخواستم ببینم امکان پذیره؟؟
پاسخ:سلام. هموطن محترم. در جواب سوال شما عرض کنم که بیمه مثل بانک نیست که بخواهید در هر زمان سود پولتون رو بگیرید. در بیمه سود به همراه اصل سرمایه در انتهای قرارداد به شما داده میشه.


هوشنگ
ساعت13:18---31 شهريور 1395
سلام آیا یک شخص میتونه چند تا بیمه عمر مختلف داشته باشه؟
پاسخ: بله


سینا
ساعت21:30---23 شهريور 1395
با توجه به تجربه ای که از بیمه عمر پارسیان دارم توصیه می کنم به هیچ وجه بیمه عمر پارسیان را انخاب نکنید.
معایب بیمه پارسیان
1- روز واریز وجه و تحویل مدارک را به عنوان تاریخ ثبت بیمه نامه در نظر نمی گیرند. بهانه این است که پس از بررسی در دفتر تهران بیمه نامه را صادر می کنیم.
2- رسید وجه اولیه را نمی دهند.
3- پس از صدور بیمه نامه، انقدر باید تماس بگیرید تا بیمه نامه به شعبه مرکزی در استان و سپس به کارگزاری تحویل بدهند.
4- در کل سیستم کندی دارند ، پاسخگو نیستند و مشتری مدار نیستند.


بهار
ساعت15:38---8 شهريور 1395
سلام بهترین شرکت بیمه برای اینکه برای بچه ها سرمایه گذاری کنیم کدومه ؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
پاسخ: اگر از جنبه های مختلف دنبال بهترین هستید بیمه نوین رو پیشنهاد میکنم


سعید
ساعت12:49---28 مرداد 1395
سلام
من یه جوون 25 ساله ام میخوام ماهی پنجاه تومن واس بیمه عمر بدم میخوام بدونم بعد از 25 سال پولی که یک جا بهم میدن چقدر میشه؟یا اگ بخوام ماهانه بگیرم چقدره میشه و تا کی ماهانه بهم پولشو میدن؟
ممنون میشم جواب بدید
پاسخ: سلام. تعین مقدار دریافتی شما به شرایطی بستگی دارد. بهتر است به یکی از نمایندگی ها سری بزنید


پیمان صالحی
ساعت9:52---18 مرداد 1395
سلام این بیمه عمر واقعا درست است یانه .
پاسخ: سلام. در همه دنیا که درسته. ایران هم که دارد کم کم این راه درست رو طی میکنه. در ممالک پیشرفته تقریبا 95 درصد مردم بیمه عمر دارند، اما در ایران 95 درصد مردم بیمه عمر ندارند.


سید علیرضا حسینی
ساعت17:01---9 مرداد 1395
اگر اون شرکت بیمه کلاه بردار از آب دربیاد تکلیف ما چیه؟ در دو صورت 1- ورشکست شد یا اینکه2- در انتهای قرارداد مارو پیچوند و پولی نداد.
پاسخ: یک سوال از شما دارم. آیا شما با این طرز فکر، جاضر به استفاده از خدمات بانکی نیستید؟ که ممکن است ورشکست بشه یا کلاه بردار از آب دربیاد؟ فکر می کنم جواب شما منفی است. بالاخره کشور قانون داره و نمی گذاره حق کسی پایمال بشه. این رو بدونیذ تمام شرکتهای بیمه تحت نظارت بیمه مرکزی هستند و حداقل 40 درصد دریافتی حق بیمه های عمر در بیمه مرکز نگهداری می شه و هیچ شرکت بیمه ای در جهان تا به حال ورشکست نشده و با سازوکارهایی که داره ورشکست هم نخواهند شد. در مورد سوال دوم شما، ببینید شرکتهای بیمه در واقع امانتدار سرمایه مردمند و باید از این سرمایه محافظت کنند. این که هرکسی بخواهد با هر ترفندی خسارت بگیره که نمیشه. البته وقتی همه مدارک مستند و درست باشند، شرکت بیمه سریعا پرداخت خواهد کرد.


اذر
ساعت20:24---28 تير 1395
سلام. با تشکر از زمانی که برای مشاوره و پاسخ به سوالات اختصاص میدهید.
من 26 ساله ام و قصد خرید بیمه ماهی 100000 دارم. اما ممکن است در چند سال آینده برای تحصیل به کشور دیگری بروم و شاید اقامت بگیرم. آیا بندهای قرارداد بیمه نامه مثل حوادث ناگوار و بیماری های خاص یا حتی فوت برقرار میماند و تقبل میکنند؟ آیا سود تضمینی همچنان پابرجاست؟
پاسخ:سلام. شما در هرجای جهان که باشید.اعتبار همه بندهای قرارداد به قوت خود باقی است. ما حتی از ایرانی های سایر کشورها هم، قرارداد بیمه داریم


رضا
ساعت1:05---14 تير 1395
سلام خسته نباشید من ۲۲سالمه و میتونم ماهانه ۵۰۰۰۰ تومان پرداخت کنم قصد من از سرمایه گذاری به دست اوردن یه سرمایه مناسب به فاصله ی کمتر از ۱۰ ساله به نظرتون توی بانک سرمایه گذاری کنم یا بیمه عمر اگه بیمه عمره کدوم بیمه بهترین بیمه عمررو داره برای هدف من ممنون
پاسخ: سلام. با این طرز فکر شما، بهتره در بانک سرمایه گذاری کنید


سهند
ساعت17:50---22 خرداد 1395

سلام میخواستم من و راهنمایی کنید من 24 سالمه خودم و بیمه تامین اجتماعی کردم خود دولت ماهی 80 هزار تومن به من یارانه بیمه برای مشاغل سخت میده من خودمم ماهیی 140 هزار تومن باید بدم میخواستم برام روشن کنید که آیا ارزش داره من 25 سال این مبلغ پولذ بدم و آیا مزیت های این بیمه دادن چیه؟ من واقعا نیاز دارم راهنمایی شم آخه خیلی دودلم.خواهشا قشنگ راهنمایی کنید اینم شمارمه اگه میشه به صورت خصوصی وقت بگزارید ممنون 09116530602



صادق
ساعت16:08---7 خرداد 1395
سلام
ایا یک ماه تازه خودتو بیمه کردی و خدایی نکرده دچارنقص عضو شدی
بیمه خسارت میده
پاسخ: سلام. باید سه ماه گذشته باشد.


پرستو
ساعت12:52---14 ارديبهشت 1395
با سلام
من 29 ساله هستم و میخوام خودمو بیمه عمر کنم و تنها دلیلم واسه اینکار افزایش سرمایمه.میشه لطفا راهنماییم کنید که چطور بیمه ای مناسبه؟
ممنونم
پاسخ: سلام. میتوانید بیمه عمر بگیرید با ضریب پوشش صفر


محمد
ساعت17:33---30 فروردين 1395
سلام من هیچ اطلاعی از شرایط بیمه نداشتم تا با سایت شما اشنا شدم یک از دوستانم دفتر بیمه داره و گفته بهترین بیمه تامین اجتماعی و عمر هست از نظر شما خوبه زیر پوشش این دو بیمه برم یا نه
پاسخ: سلام. اگر تاکنون هیچ بیمه ای ندارید. توصیه ام اینه که بیمه عمر را بردارید به سقف سی سال و برای درمان نیز با مبلغ کم سالی 160 تومان بیمه سلامت را


شایان راد
ساعت10:56---25 فروردين 1395
سلام من 30 سالم هستش و می خوام بیمه عمر باز کنم توان پرداخت مبلغ 500 هزار تومان هستم کدام بیمه برای من مناسب تر است

پاسخ: سلام. اگر منظورتان شرکت بیمه است با شماره تماسم تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی تان بکنم.


علي
ساعت17:49---24 فروردين 1395
سلام جناب خسته نباشين سال نو مبارك
جناب توراني من به تازگي با شما آشنا شدم يه سوال داشتم .
ببخشين من يك حوان ٢٤ ساله هستم و در حال تحصيل در رشته حقوق سربازي هم رفتم ، ميخوام يه بيمه عمر براي خودم باز كنم ميخواستم بدونم كدام بيمه خوبه ، اصلاً بيمه خوبه يا سپرده هاي بانكي ؟ البته من ميخوام با حداقل مبلغ شروع به پس انداز بكنم مثلاً ماهي ٥٠ هزار تومان .
ممنون ميشم راهنمايي كنيد استاد گرامي


علي
ساعت16:22---24 فروردين 1395
سلام جناب خسته نباشين سال نو مبارك
جناب توراني من زه تازگي با شما آشنا شدم يه سوال داشتم .
ببخشين من يك حوان ٢٤ ساله هستم و در حال تحصيل در رشته حقوق سربازي هم رفتم ، ميخوام يه بيمه عمر براي خودم باز كنم ميخواستم بدونم كدام بيمه خوبه ، اصلاً بيمه خوبه يا سپرده هاي بانكي ؟ البته من ميخوام با حداقل مبلغ شروع به پس انداز بكنم مثلاً ماهي ٥٠ هزار تومان .
ممنون ميشم راهنمايي كنيد استاد گرامي
پاسخ: سلام. به شما تبریک میگم یک قدم از لحاظ فکر نسبت به هم سن های تان جلوترید. برای جواب سوالاتان به سرمايه گذاري در بانک بهتر است يا در بيمه عمر؟- ق 2 مراجعه کتید


reza kazemi
ساعت13:45---16 فروردين 1395
سلام من قصد دارم در ماه یک میلیون بطور مداوم در بیمه پس انداز کنم بعداز ده سال بصورت یکجا چقدر میگیرم
پاسخ: اینکه چقدر می گیرید به هدف شما و خیلی پارامترهای دیگر بستگی دارد با یکی از نمایندگی ها تماس بگیرید


وحید
ساعت16:50---8 فروردين 1395
من خودم شاغل هستم ولی پدرم 59 سالشه .من میخوام بیمه عمرش کنم
وماهی هم 50 به حسابش بریزم .
میخواستم نظر شما رو در این مورد بدونم و اگه پیشنهاد یا نظرب داشتید بگید
واینکه کدوم بیمه خدماتش بهتره برای این کار؟
ممنون
موفق باشید

پاسخ:سلام. به صورت خصوصی در تلگرام به عرض رسید


ندا همتی
ساعت20:08---8 اسفند 1394
سلام خسته نباشید من 1ماه هست برای بیمه عمر اقدام کردم و سنو بیمه ام اومده به هرکز میگم بیمه عمر شدم سرزنشم میکنه میگن که بعد 10 سال کسی رو بازنشسته نمیکنن میخاستم بدونم آیا راسته که بیمه عمر بعد از 10 سال بازنشسته میکنه من اولین قسطم سالیانه 1 میلیون هست بعد 10 سال به من چقدر مستمری تعلق میگیره،؟
پاسخ: سلام. تبریک میگم به آینده نگری شما. در مورد جواب سئوال شما، عرض کنم که، بله بعد از 10 سال می توانید درخواست مستمری بدهید، اما به شرطی که حداقل سن بیمه شده به 50 سال برسد. اینکه چقدر به شما می دهند. حتما در قرارداد بیمه شما ذکر شده یا می توانید از شرکتی که شما را بیمه کرده، سئوال کنید.


ندا همتی
ساعت20:06---8 اسفند 1394
سلام خسته نباشید من 1ماه هست برای بیمه عمر اقدام کردم و سنو بیمه ام اومده به هرکز میگم بیمه عمر شدم سرزنشم میکنه میگن که بعد 10 سال کسی رو بازنشسته نمیکنن میخاستم بدونم آیا راسته که بیمه عمر بعد از 10 سال بازنشسته میکنه من اولین قسطم سالیانه 1 میلیون هست بعد 10 سال به من چقدر مستمری تعلق میگیره،؟
پاسخ: سلام. بله بازنشسته میکنند به شرطی که سن بیمه گذار حداقل 50 سال باشد


حامد
ساعت22:29---16 آذر 1394
سلام.من امشب با سایت شما آشنا شدم و امیدوار شدم که بالاخره میتوانم از جنابتان مشاوره بگیرم. لطفا برادرانه راهنماییم فرمائید.
بنده بزودی بازنشسته میشوم(انشا الله)و چیزی حدود یکصد میلیون دریافت میکنم.مقداری از این پول را میتوانم نگه دارم ولی نمیدانم چگونه آن را به بهره وری برسانم تا بتوانم زندگی خانواده ام را بهتر سر و سامان دهم و سرمایه از دستم نرود بلکه زیاد شود و در مواقع ضروری بکارم بیاید و بالخره لنگ نشوم.بسیار متشکر خواهم شد اگر راهنمائی روشن و قاطعی بفرمائید.خدا نگهدار شما
پاسخ: سلام. البته نمیتوان در چندسطر برای شما توضیح داد که چکار کنید. اولین کار برای شما، کنار گذاشتن یک بودجه اضطراری است که برای یکسال مخارج شما را پوشش دهد. میتوانید این میزان نقدینگی را در بعضی بانکها بصورت کوتاه مدت که 19 درصد روز شمار هم میدهند ذخیره کنید. فرض کنیم سن شما 60 سال باشد. می توانید حدود 40 درصد از سرمایه تان را در سهام صندوقهای شاخصی که اگر بازار بد باشد حداقل 20 درصدسود می دهند و اگر بازار در رونق باشد در سود آن هم شرکید. این صندوقها در حال حاضر در بورس موجودند فقط 3 تا هستد مثل کاردان. البته با سعی و تلاش خودتان و مطالعه و آموزش خودتان هم میتوانید وارد کار تجاری هم بشوید. فقط این را تاکید میکنم. خیلیها برای سرمایه تان دندان تیز کرده اند و وعده های بزرگ می دهند. مواظب باشید. همچنین اگر فرزند دارید می توانید با مشاوره ما بیمه نامه های عمر مناسبی نیز برای تامین آینده آنها تهیه کنید. به امید موفقیت شما


ابراهیم
ساعت13:16---30 آبان 1394
سلام
1_اگه 30 سال بیمه عمر باشیم بعد از باز نشستگی همه ی اون سود پولو یه جا میدن به ما یا به صورت ماهانه.
2_اگه بیمه عمر شویم مثل بیمه تامین اجتماعی دفترچه درمانی داره.یعنی با بیمه عمر اگه مریض بشیم نیازی نیست پولی بدیم یا نه ؟
3_کدوم بیمه دولته؟
پاسخ:سلام. سئوالات شما را به ترتیب پاسخ میدهم. 1- انتخاب خود شماست که بخواهید یکجا بگیرید یا بصورت مستمری ماهانه دریافت کنید. 2- در بیمه عمر، 2 آیتم داریم، یکی جبران بیماری های خاص (سرطان، پیوند اعضا، سکته مغزی و قلبی، جراحی قلب باز) و دیگری جبران حوادث پزشکی. در مورد اول تا 30 درصد و در دومی تا 10 دزصد پوشش فوت عادی پرداخت می گردد. 3- دقیقا متوجه سوال شما نشدم. اگر منظور بیمه عمر است. هم شرکتهای دولتی آن را ارئه می کنند و هم خصوصی.


کوروش
ساعت0:19---1 آبان 1394
با سلام
کدام بیمه از نظر پوشش درمانی و حوادث و کار افتادگی شرایط بهتری نسبت به بیمه های دیگه داره؟
ممنون
پاسخ: سلام. اگر وقت کافی داشته باشید و بتوانید به کلیه دفاتر نمایندگی بیمه ها سری بزنید و از هر کدام جداولی با پارامترهای یکسانی را بگیرید و همه آنها را با هم مقایسه نمایید، با یک اگاهی بسیار بهتر می توانید به سئوال خودتان جواب بدهید. چنانچه به گفته های من اعتماد نمایید، می توان بگویم که در حال حاضر بیمه نوین نسبت به بیمه های دیگر مزیت و عملکرد بهتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر، چنانچه در تهران تشریف دارید می توانید به دفتر ما که شماره آن ذکر شده است هماهنگ نموده و در خدمت شما هستیم. چنانچه در شهرستان اقامت دارید می توانید به شماره ای که ذکر شده است از طریق تلگرام با ما تماس بگیرید. با آرزوی توفیق برای شما.


شروین
ساعت9:07---19 مهر 1394
سلام من برای بیمه اقدام کردم اما چون کارت معافیت دارم و در آن زمان عملی داشته ام الان بیمه نامه من رو بیمه نکرد و گفت ریسک بالایی دارد. در صورتی که الان مشکل خاصی ندارم و سال ها از آن موقع گذشته است.
در صورت امکان راهنماییم کنید. باتشکر
پاسخ: سلام. درست متوجه توضیحات شما نشدم. لطفا با ما تماس بگیرید.


محمد
ساعت16:57---18 مهر 1394

ّبا درود به شما : من پس بیمه جامع زندگی البرز را انجام داده ام که 5 سال اول 18 و تا 11 سال 15 و سپس 10 درصد سود می دهد. اما من به این نتیجه رسیده ام که سرمایه گذاری در بانک و بیمه حوادث در بیمه ها بهتر میباشد. بنابراین بانک برای تشکیل سرمایه بازنشستگی بهتر است که سود بیشتر می پردازد. از طرف دیگر من با توجه به بررسی های بیمه ها, بیمه \"مان\" ایران را کاملترین و معتبرترین بیمه عمر و زندگی می دانم که همچنین تحت پوشش خدمات دولتی میباشد. از سرمایه پایان دوره بیمه ایران بیش از سایر بیمه ها تعیین شده است.
پاسخ: سلام و درود بر شما. از محتوای نوشته شما به نظر میاد که بیمه عمر را هم دارید. تقریبا همه مشاوران مالی خانواده در دنیا توصیه می کنند که بخشی از درآمد یا سرمایه گذاری خود را به این بیمه اختصاص بدهید. البته اگر فقط صرفا بعد سرمایه گذاری برای شما مدنظر باشد، شاید بدترین بانکها از بهترین بیمه ها بهتر عمل کنند. اما در بیمه عمر، سرمایه انتهای قرارداد یکی از ابعاد قضیه است. جنبه دیگر این بیمه، پوششهای بی نظیر آن است که احتمالا خود شما آن را میدانید. در باب اینکه کدام شرکت بیمه بهتر است؟ البته به نظرم همه خوبند. ولی خود من بیمه های خصوصی را به دلیل شفافیت مالی شان بیشتر ترجیح می دهم. فقط این را بگویم که میبینید اختلاس هایی که اتفاق افتاده است در همین بیمه های دولتی است.



محسن
ساعت10:41---28 مرداد 1394
سلام
یه سوال داشتم
من الان 30 سال دارم و میخوام تو 50 سالگی کلا کار نکنم و بازنشست بشم و از حقوق و مزایای بیمه مثلا استفاده کنم. اولا اینکه بدون تعصب بهترین و مطمئن ترین بیمه برای یه دوره طولانی کدومه وثانیا اینکه دقیقا چیکار باید کنیم
مرسی از وبلاگ خوب
پاسخ: سلام بر هموطن عزیز. سئوال شما بسیار کلی است. البته جواب سئوالتان تا حد زیادی در وبلاگ داده شده است. اما برای دریافت جواب دقیق تر اگر در تهران سکونت دارید به دفتر ما که تلفن تماس آن در اول وبلاگ قرار داده شده است مراجعه فرمایید یا تماس گرفته تا به سئوال شما تا حد امکان جواب داده شود. متشکرم از سئوال تان.


مجتبی
ساعت8:46---3 مرداد 1394
سلام البته اینطور هم نیست که شما نوشتید.من چند سال است که بیمه عمر دارم ولی این خبر ها نیست.
مثلا تا ده سال و در بعضی از بیمه ها پنج سال فقط سود 18 در صد دارد وبعد از آن 15 وبعد از آن هم10 در صد است.
به نظر من بهترین حالتش بیمه با قرار داد ده ساله است.
چون زود تر قابل استفاده است.
چون می توانید بعد از ده سال قرار داد جدید ده ساله با سطح بالاتر و با شرایط جدید تری تنظیم کنید.
چون همیشه سود شما 18 در صد است
چون اگر مشکل مال برایتان پیش آمد که قادر به ادامه واریز نبودید قراردادتان فسخ ومتضرر نمی شوید.
و...
و...
و...
پاسخ: سلام بر خواننده گرامی. از اینکه بیمه عمر را برای خود تهیه کرده اید به شما تبریک می گویم. فقط نکاتی را در رابطه با نظر شما اعلام می کنم. اول اینکه شما با هر مدت زمانی قرارداد بیمه را ببندید، فسخ آن در اختیار خودتان است و بر اساس جداول با شما تسویه خواهند کرد. اما نکته اصلی در اینجا است فرضا شما اگر قرارداد 10 ساله ببندید و در انتهای سال دهم تمایل داشته باشید این مدت را 1 سال دیگر تمدید کنید امکان پذیر نیست. در واقع قدرت مانور زمانی خود را از دست می دهید. اگر مشکلی مالی برایتان پیش بیاید، هم می توانید فسخ کنید، یا وام بگیرید و یا اینکه نحوه پرداخت را تغییر دهید. در هر صورت این نکته آخر را هم بدانید که شما علاوه بر سرمایه گذاری، پوششهای بیمه ای خیلی خوبی را هم دارا می باشد.


غلامرضا
ساعت1:32---3 تير 1394
با عرض سلام و خسته نباشىد خدمت مديرىت مخترم وبلاک جوانى هستم ۲۵ساله که قصد سرماىه گذارى در بيمه عمر را دارم مى خواستم بپرسم کاملترين بيمه کدام است .
پاسخ: باسلام بر دوست محترم. با شماره دفتر که در صفحه اول قرار داده شده است تماس بگیرید تا بهتر شما را راهنمایی کنیم.


عرشیا
ساعت14:06---26 ارديبهشت 1394
با عرض سلام و خسته نباشید من دارای هفت سال سابقه کار و بیمه ميباشم اما باتوجه به اینکه حقوق بازنشستگي ام کم خواهد بود به نظر شما آیا صحیح است که از یک بیمه برای دریافت حقوق بازنشستگي استفاده کنم یا پس انداز دیگری را پیشنهاد ميکنيد ضمنا درصورت استفاده از بیمه کدام بیمه و از چه نوعی را پیشنهاد میکنید با تشکر
پاسخ: با سلام بر دوست محترم. همانطور که خود شما هم متوجه شدید، در زمان بازنشستگی، یک حقوق ثابت کفاف مخارج را نخواهد داد و در این سنین، مخارج پزشکی هم رقم قابل توجه ای از درآمد را خواهد بلعید. در اکثر کشورهای جهان چه غنی و چه فقیر، عمده ی پس اندازها به سمت تشکیل بیمه های زندگی می رود و بنده هم پیشنهاد می کنم این نوع از بیمه نامه را برای خود تهیه نمایید. می توانید به شماره تماسی که ابتدای وبلاگ قرار داده شده است تماس گرفته و از راهنمایی ما بهره ببرید. با آرزوی توفیق برای شما.


جواد
ساعت9:31---7 ارديبهشت 1394
خیلی ممنون از مطالبتون.زحمت کشیدید که وقت گذاشتید و جواب سوالاتو دادید

بابائی
ساعت16:20---19 فروردين 1394
با سلام و احترام
مرسی از توضیحات حرفه ای و ارزندتون. همه اطلاعات صادقانه و صحت کامل دارد.. فقط نکته ای که میمونه اینکه شرکت محترم بیمه نوین تو زمینه بیمه عمر به قوی ای بیمه های دیگه نیست و مزیت های قابل ملاحظه ای نداره.
پاسخ: سلام دوست محترم، من هیچ تعصبی روی بیمه نوین ندارم و همواره سعی می کنم از میان خدمات دهندگان بیمه، بهترین آنها را انتخاب و بهترین خدمات را نیز به مردم عزیز ارائه دهم. در مورد مطلبی که عنوان نموده اید نمی دانم روی چه حسابی است و بهتر است بیشتر توضیح دهید. ولی برای آگاهی بیشتر هموطنان محترمی که این مطلب را می خوانند، بگویم که بیمه نوین چند مزیت نسبت به باقی بیمه ها دارد که عبارتند از: بیمه آتیه فرزندان تا 18 سالگی که در صورت فوت یا از کارافتادگی بیمه گذار، خود شرکت حق بیمه طفل را متقبل می شود. دوم، غرامت ازکارافتادگی در اثر حادثه تا 3 برابر بیمه فوت عادی که بیمه های دیگر یا ندارند و یا خیلی ناقص دارند. سوم شفافیت بالای مالی شرکت است. چهارم اینکه این شرکت در بیمه کردن سخت گیری و دقت نظر بالایی دارد تا ریسک از دست دادن پولهای مردم را که به امانت و جهت سرمایه گذری به وی داده شده است را جلوگیری کند مثلا این شرکت اتومبیل پراید را بیمه نمی کند چون ریسک آن بسیار بالاست. خب دوست محترم اگر مصداق روشنی در اشکالات مطرح شده تان دارید بیان کنید، خوشحال می شویم که اگر نقصی هست نسبت به رفع آن اقدام کنیم. باتشکر


...
ساعت15:14---25 اسفند 1393
ایرادی که به بیمه وارده اینه که بعد یکی دو دهه پولتو بهت میدن
این ینی باید نصف عمرتو بهشون پول بدی و وقتی پا به سن گذاشتی و پیر شدی میتونی یه پول نسبتا قابل توجه بگیری.
ولی تو بانک میتونی با پولت کار کنی و زودتر به سود کلون برسی
بیمه مال کساییه که نمیخوان کار بزرگی بکنن و زندگیشون رزمرس
پاسخ:سلام. از اینکه وقت گذاشتین و مطالب را مطالعه کردید، ممنونم. در ارتباط با ایراد شما یک مطلبی وجود دارد که من بارها این را به دیگران که دیدگاه سرمایه گذاری دارند گفته ام. ببنید شما بطور مثال تصمیم می گیرید که برای یک دوزه 20 ساله ماهی 50000 تومان در بانک سرمایه گذاری کنید. خب حالا در سال پنجم خدای ناکرده برایتان حادثه ای رخ می دهد و درآمدتان به شدت افت می کند و دیگر نمی توانید به این سرمایه گذاری خود ادامه دهید. در این صورت چه اتفاقی می افتد؟ جواب را خود شما بهتر می دانید. هرچه برنامه ریزی کرده بودید بر باد می رود. اما در بیمه عمر این اتفاق نخواهد افتاد و خود شرکت بیمه بنابر قانون بیمه گری موظف است به جای شما تا آخر قرارداد، همان ماهی 50000 تومان را به حساب شما واریز نماید. این یکی از مزیتهای بیمه عمر در کنار ده ها مزیت دیگر است که توضیحات آن در وبلاگ آمده است. آیا بهتر نیست ما بخشی کوچکی از درآمدمان را با این بیمه گارانتی کنیم؟ سرمایه گذاری حوزه های گوناگونی دارد که همه آنها ریسک پذیرند. اما حوزه بیمه عمر نه تنها ریسکی ندارد بلکه مزیتهای فراوان دیگری نیز دارد. به همین خاطر است اکثر سرمایه گذاران بزرگ دنیا، یکی از آیتمهای سرمایه گذاری شان، خرید بیمه عمر است. موفق باشید.


سلمان
ساعت19:11---10 بهمن 1393
سلام دوست عزیز
شما یک سری به بانک ها بزنید،علاوه بر اینکه سود 22 درصد برای دوره های بلند مدت پرداخت می کنند، در ضمن فرمول سود مرکب را هم برای این حساب ها به کار می گیرند، بنده الان دوسال است که با چنین سیستمی در بانک سرمایه گذاری کردم
بعد از 20 سال هم سودی که به فرد تعلق می گیرد حداقل 5 برابر بیمه عمر است..
پاسخ: سلام، از اینکه مطلب را مطالعه فرمودید و مطلبی هم عنوان نمودید، متشکرم. بله، سیستم جدیدتری که بانکها اخیرا برای جذب سرمایه بکار گرفته اند، هرچند که دارای بازدهی بیشتری نسبت به بیمه عمر است. اما دارای چند ایراد اساسی است(البته نمیدانم چطور به عدد 5 برابر رسیدید). اول اینکه سقف آن 20 سال است و شما اگر بخواهید برای بیشتر از 20 سال ادامه دهید. امکان پذیر نیست. اینجا یک نکته اساسی وجود دارد. طبق فرمول سود مرکب، شما اگر با مبلغ مثلا یک تومان شروع کنید و فرض کنید هر سال به شما 100 درصد سود بدهند. فرق سال 19 و 20 فقط 500 هزار تومان است در حالیکه فرق سال 20 و 21 حدود یک میلیون تومان. در بیمه میتوانید تا سال 40 ام بیمه نامه تهیه کنید. دیگر اینکه اگر مثلا بعد از 10 سال که شما بطور مرتب و هر ماه در حسابتان تا آن موقع پول میریزید و بعد به علتی مثل ازکارافتادگی دیگر نتوانید به پس انداز خود ادامه دهید. چه اتفاقی میافتد؟.... بله همه برنامه تان خراب می شود. اما در بیمه عمر، خود شرکت به جای شما به پس انداز ادامه می دهد و حتی اگر ازکارافتادگی شما ناشی از حادثه باشد، تا سه برابر بیمه فوت عادی به شما بلاعوض غرامت هم می دهد. دیگر اینکه مبالغ بیمه عمر هم مصون از ورشکستگی است و هم معاف از قانون وراثت. در حالیکه پولهای شما در بانک، در صورت ورشکستگی صاحب حساب، مصادره می شود و همچنین در صورت خدای ناکرده فوت او تا 30 درصد مالیات می خورد. حال خودتان قضاوت کنید؟ آیا بیمه عمر نمی تواند مکمل بسیار خوبی در کنار دیگر سرمایه گذاری ها باشد؟


مریم
ساعت14:46---9 آذر 1393
سلام همسر من عضو نظام مهندسی هست اما بیمه نیست و برای انتخاب نوع شرکت بیمه هنوز دچار تردید هست میخواستم لطف کنید توو این زمینه راهنمایی کنید
پاسخ: سلام بر خواهر محترم. چند وقت قبل فردی به من مراجعه کرد که شغلش سرویس کار آسانسور بود و در هیج جا بیمه نداشت. به او پیشنهاد دادم که از بیمه های زندگی استفاده کند. چون اگر دنبال مستمری در دوران بازنشستگی باشد، بیمه های زندگی رویه شان بسیار شفاف است و مشخص می کند با توجه پرداخت فعلی چقدر مستمری دریافت خواهد کرد و غیر از این هر موقع بخواهد می تواند به دریاقت مستمری پایان دهد و کل پرداختی های خود را با سودش یکجا دریافت کند. از لحاظ خدمات درمانی نیز، هم بیمه حوادث دارد و هم بیمه درمانی بیماریهای خاص که شرح تفصیلی آن را می توانید در این وبلاگ مطالعه فرمایید. در مورد نوع شرکت بیمه، عرضم به حضورتان من همواره با شرکتی کار می کنم که خدمات بهتری را به مردم ارائه می دهد و در حال حاضر شرکت بیمه نوین مصداق این گفته من است چنانچه تمایل داشتید می توانید مستقیما با دفتر مرکز تماس بگیرید. چنانچه در شهرستان مستقرید می توانید با دانلود و تکمیل فرمهای مربوطه و ارسال رونوشت کارت ملی برای ما، ما خدمت خود را جهت خانواده محترمتان انجام دهیم. در پایان آرزوی موفقیت برای شما می کنم.


مریم 
ساعت15:12---4 آبان 1393

باسلام.میخاستم بدونم اگه از ماهی 30هزارتومن شروع کنیم قسط بیمه عمر و بعد از 5 سال چقدر بهمون وام میدن؟سود هم داره؟اگه وامش سود داره چقدره؟و اینکه بعد از 10 سال بخایم بازنشستگی هم داره؟اگه داره بر چه اساس محاسبه میشه؟ممنون لطفا جواب کامل بدین تا تکلیفم معلوم بشه
پاسخ: باسلام بر خواهر محترم. در این نوع بیمه ها با توجه به پوششهایی که گرفته می شود که حتما در این وبلاگ خوانده اید میزان سرمایه (اندوخته + سود آن) بعد از 4 تا 5 سال مساوی است با کل پرداختی شخص. البته باید این نکته خیلی مهم را تذکر بدهم که اگر فقط صرفا شما قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت زیر 10 سال دارید، بدترین بانک از بهترین بیمه، بهتر عمل می کند. بطور مثال یک بیمه نامه عمر 30 ساله با پرداخت ماهانه 35000 تومان و با توجه به تورم جامعه و کاهش ارزش پول، این فرد هر سال به میزان 20% میزان پرداختی خود را افزایش دهد. این فرد می توان در انتهای 30 سال یا یک و نیم میلیاد تومان یکجا دریافت کند و یا ماهانه 12 میلیون تومان مستمری دریافت نماید. چنانچه سئوالات بیشتری داشتید می تواند به تلفن دفتر مرکزی ما که در صفحه اول قرار داده شده است تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم. با تشکر از توجه شما



جواد
ساعت19:08---17 شهريور 1393
دستت درد نکنه بابت توضیحات خوبت خیلی مفید بود

بهفرثقفیان
ساعت10:46---18 مرداد 1393
سلام باتشکر از توضیحات بسیار خوب وساده شما که خیلی راحت قابل فهم است .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط محمد
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 234
بازدید کل : 36780
تعداد مطالب : 60
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

free counters
این سایت را حمایت می کنم